Wolność

 


Dobry wieczór ❤️

Ten post miał powstać już kilka dni temu 🙈 Niestety ten tydzień był taki rozbity, że nawet nie wiem kiedy zleciał... Codzienna gonitwa sprawiała, że czasem trzeba się było zastanowić "jak się nazywam" 🤣 Ale do sedna... FREEDOM, wolność. Czym ona jest, jakie ma znaczenie i czy ma sens? 

Ile jest ludzi na świecie to dla każdego odpowiedź na te pytania mogłaby być inna. Jedni za wolność uznają swobodę wyboru, myśli czy słowa. Dla innych wolnością jest bycie wiecznym singlem, a dla jeszcze innych to po prostu robienie na co mają ochotę.

Mamy wolność słowa. Jednak czy mamy możliwość wolnego wyrażania swojego zdania, opinii, myśli? Załóżmy: jakaś osoba "X" zalazła mi za skórę, wkurzyła mnie niesamowicie i powiedziałam jej co nieco publicznie... Niby mogę, bo mamy wolność słowa ale z drugiej strony nie można nikogo obrażać, gdyż zostanie to uznane za zniewagę i może nas oskarżyć.

Kolejna kwestia, bycie wolnym jako bycie singlem. Jest super, mogę robić co chcę. Żaden facet czy kobieta nie marudzi nad głową. Dzisiaj jestem z jedna osobą a jutro z inną. Nie martwię się, że muszę się przed kimś tłumaczyć. Żyć nie umierać 😜 Jednak, co gdy znudzi się to szaleństwo samemu i zachce się z kimś być? Znam osoby, które są same z wyboru. I nie dlatego że im tak dobrze, a dlatego iż boją się po raz kolejny sparzyć 😕

Wolność wyboru. Też nie jest do końca wolnością. Teraz spytajcie no ale jak to? Tak, iż nawet tu są swego rodzaju ograniczenia. Nie ma czegoś takiego jak nieograniczony wybór. Przykład, idę do restauracji, dostaje menu i mam "wybór". Tyle, że owy wybór kończy się na tym co dany lokal serwuje. Owszem jak mi się nie spodoba mogę iść do innego, ale tam też jest rama wyboru.

Tak można by było podważać naszą wolność w nieskończoność 😉 Jesteśmy wolnymi ludźmi, ale mamy ograniczenia. Jedne są dla naszego dobra, gdyż stanowi je prawo a inne wynikają z braku większej ilości możliwości.

Czym dla mnie jest wolność?

Każdy powinien sobie zadać to pytanie 🙂

Dla mnie jest to możliwość życia w zgodzie z własnym ja. Nie przejmowanie się opinią innych. Podążanie własnym celem. Możliwość rozwoju i rozłożenia własnych skrzydeł. Pozbycie się toksycznych relacji i ludzi. Zdobycie niezależności finansowej. 

Jeżeli chodzi o wolność w relacjach międzyludzkich. To zdecydowanie jest to możliwość pozostania sobą. Nie musieć nikogo udawać, by się komuś podobać. Idealne cytaty do wolności w związku:



Mam nadzieję, iż udało mi się odpowiednio poruszyć temat wolności, i przekazać swój punkt widzenia 😉

Miłego myślenia, zachęcam do komentowania i do kolejnego spotkania 😘



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Czasem miłość rodzi jedynie ból

Serce czy rozum? ❤️🧠